Výstavy
samostatné výstavy:
- Zrušeno-canceled, Galerie 1. patro, Praha, 2021
- Když je židle stolem, Galerie SPZ, Praha, 2017
- Předem připravená náhoda, Galerie 1. patro, Praha, 2015
- Modrá, Makrobiologický ústav, Třeboň 2013
- Nic než malba, Berlínskej model, Praha 2013
- Bůh je mocnější než Dábel, Praha 2012
- Graffity, Karlín Studios, Praha 2010
- Dekonstrukce Guernicy, Dům umění, Brno 2009
- Back to nature, ETC 2009
- Ilegal particip no. 2, IZRAHELL 2009
- Go Into Yourself, Divus Unit 30 London 2008
- Ilegal particip no. 1, Designblok 2008
- Nigdo, Karlín Studios 2008
- Ovoce stromů rajských jíme, NoD Roxy 2007
- Plexi, České Budějovice 2007
- Dělník umění, Karlín Studios 2006
- AM 180 2005
- Dobrý nápad, Galerie NOD, Praha 2004
- Nic není, Galerie Display, Praha 2003
- Remixy, Galerie MXM, Praha 2000
- Die Kunst ist unser Leben, NG Praha 1999
- Vize a iluze, Špálova galerie, Praha 1998
- Goldfinger, Galerie AVU, Praha 1997
- Tak pravil Buddha, Galerie Velryba, Praha 1995
- Enda a Špína, Galerie Obecní dům, Praha 1992
skupinové výstavy:
- Místo, které by mohlo znamenat domov, Galerie NTK, Praha 2022
- Neighborhood Boogle Woogle, Agoraphilia, Hunt Kastner, Praha, 2019
- Rozhněvaná planeta – operace pokračuje, Dům pánů z Kunštátu, Brno, 2018
- Rozhněvaná planeta, Galerie NTK, Praha 2017
- Jedna z možností, NTK, Praha 2014
- Privátní nacionalismus, Divus, Praha 2014
- Homo mathematicus, 2012, Galerie NTK, Praha 2012
- Ostrovy odporu, NG-Veletržní palác, Praha, 2012
- Middle East Europe, DOX, Praha, 2012
- Prague Bienale, Microna 2011
- Čí je to město, Karlín studios, Praha 2011
- Prague Biennale IV, Praha 2009
- Text.cz, Galerie Štenberg 2008
- Hrubý domácí produkt, MK Praha 2007
- Safe, Karlín Studios 2007
- Shadows of humor, Wroclaw 2006
- Neutral, Motorenhalle, Dresden 2004
- Eastern Alliance, Berlin 2004
- Blízká setkání třetího druhu, NOD, Praha 2003
- Ostensive II. České Centrum, Berlin 2002
- Criss-cross, Broumov 2001
- ÜberlebensKunst, KV Berlin 2000
- Konfrontace, České centrum, London 2000
- Maxisklad, Galerie Mánes, Praha 1998
- Snížený rozpočet, Galerie Mánes, Praha 1998
- Diplomanti, Strahovský klášter, Praha 1997
- 4 umělci, Galerie MXM, Praha 1996
- Zkušební provoz, Galerie Mánes, Praha, 1995
- Villa, Richterova vila, Praha 1995
- Hybernatus, Galerie AVU, Praha 1995
- AVU výstava, Galerie u Hybernů, Praha 1990
Oficiální prohlášení redakce časopisu Umělec k dílu Ivana Voseckého „Kill Them All“
Praha 21. 6. 2004
Společnost umělce odsunula do ghett, kterým říkáme galerie. V nich se plně respektuje právo na svobodu vyjádření. Dialog s veřejností se tím však omezil. Na veřejná prostranství se umění většinou dostane pouze za předpokladu, že je bezzubým estetickým doplňkem nebo přitakává převládající ideologií své doby.
Základním právem umělce je vyjadřovat se svobodně a to i k nejožehavějším tématům. Zkušenost s komunistickým režimem nás naučila žádat právo na dialog ve všech oblastech. Demokracii jsme přijali jako příslib komunikace, která může přinášet neshody, ale zároveň bude vyjadřovat úctu k myšlení každého jedince.
Český umělec Ivan Vosecký vytvořil nápis Kill Them All, aby upozornil na přítomnost násilí a nenávisti v dnešním světě. Nelze jej vykládat jako útok na žádnou konkrétní osobu nebo instituci, protože nemá jmenovitého adresáta. Je pouze na nás, jestli se budeme cítit obviněni. Ivan Vosecký se obrátil na svědomí každého člověka. Postavil ho tváří v tvář formulaci, která vyjadřuje nejhrubší formu projevu násilí. Přitom nás obklopuje v médiích, počítačových hrách, hudebních nahrávkách…To, že ji jsme schopní tolerovat, je-li předkládána jednotlivci, ale nejsme ji schopni akceptovat, když vstoupí do nad-osobního prostředí, poukazuje ze všeho nejvíce na disharmonický vztah osobního a veřejného života. Agora by podle této pokroucené praxe měla být změněna na mrtvý a duchovně vyprázdněný prostor dopravy do zaměstnání, na totální ne-lidskou abstrakci.
Ivan Vosecký především odmítá jakoukoli formu útlaku a násilí. Často poukazuje na jazyk jako na způsob uplatnění moci. Aby odhalil, jak trapná je moc a násilí, může využít některé jejich rysy. Proto provedl nápis Kill Them All tak, aby byl vidět zdaleka. Aby nás obtěžoval podobně jako nás obtěžuje každý nátlak. Hledá slovník, který sice není politicky korektní, jenže právě díky tomu ukazuje hranice naší ochoty zamýšlet se nad vlastním chováním.
Jinak řečeno: Vrah zabíjí a umělec na ukazuje, že zabíjí a co k tomu používá. Umělec odhaluje vrahovu nekontrolovatelnou touhu po nadvládě. Odhaluje jeho vlastní omezení.
Jsme obklopeni násilím a máme to štěstí, že si smíme klást otázky, proč je tomu tak a co s tím jako jedinci můžeme dělat.
Výstava Eastern Alliance se dotýká celého spektra témat, která se objevují v současném českém umění. Profiluje myšlenky, které v Čechách sdílíme. Shrnuje podobu života v lokálním i globálním měřítku, návštěvníky vystavuje charakteristickým rysům mezilidských vztahů, zachycuje člověka v síti institucionálních a ideologických struktur tak, jak ovlivňují jeho osobními prožitky a kreativitu. Násilí, moc a nenávist se českých umělců rovněž dotýkají. Umění se k nim chce vyslovit, protože je součástí společnosti. Stojíme za dílem Ivana Voseckého, protože svému okolí klade velmi důležitou a složitou otázku.
Jiří Ptáček
Šéfredaktor časopisu Umělec